El passat 27 de març els/les alumnes de 6è vam participar al projecte musical i lingüístic CORRANDESCOLA.

Ens vam trobar al Centre Artesà Tradicionàrius (CAT) juntament amb 3 escoles més.

Allà ens esperaven dos músics i glosadors, la Marta i el Guillem, que ens van anar guiant al llarg de tot el concurs.

El guió de la trobada era aquest:

  • La primera prova era cantar les dues quartetes de presentació que ja havíem preparat a l’escola, on tot cantant i fent rimes explicàvem els trets distintius de l’escola Baldiri Reixac.
  • La segona prova, la de la improvisació, havíem de superar tres proves: presentació de dues paraules amb les quals havíem de fer una quarteta, l’objecte sorpresa on també calia inventar-se una quarteta i finalment el combat, on presentàvem pros i contres d’un tema, en aquest cas el futbol.
  • I per acabar, vam cantar la quarteta de comiat, que també estava preparada des de l’escola, on fèiem un agraïment al concurs i als músics.

El fet de treballar el projecte de Corrandescola ens ha premès crear quartetes heptasil·làbiques, i perdre la por a la improvisació vocal.